onsdag 11 december 2019

Lucka 11 - Gissa

Film/Serie 11

27 kommentarer:

  1. Lord of the rinks. Det kan väl inte vara något annat? ;-) // Sandor, Camilla & Ella

    SvaraRadera
  2. Miracel on ice

    Kim Oberpichler

    SvaraRadera
  3. Oj! Min första tanke var ”åh, disney on ice!” - men det är ju en show och ingen film/serie. Älskade de showerna som barn! Iallafall, scenen med Musse Pigg i Fantasia känns som en bra gissning med tanke på trollstav och hatt, men vad har isrinken med den scenen att göra? Minns en kvast som hämtade vatten men ingen is... Eller syftar det till Frozen? Nå väl, jag gissar på Fantasia (för övrigt min favoritfilm som barn, lite otippat kanske). /Jeanette von Walden

    SvaraRadera
  4. En magisk kille med stav i handen står på is. Det här ser ut som Jack Frost.
    Dagens gissning: De fem legenderna / Rise of the Guardians
    /Fredrik Bohman

    SvaraRadera
  5. Hej igen! Jag har ångrat mig och vill ändra mitt svar från Fantasia till Frozen. Is + blå figur med trollstav (magiska krafter) MÅSTE ju vara Elsa i Frozen! /Jeanette von Walden

    SvaraRadera
  6. Inte klockrent men gissar på Miracle.//Anna Kindström

    SvaraRadera
  7. On ice
    /Anna Rhöös

    SvaraRadera
  8. Hmmm tror vi byter till Fantasia (Trollkarlens lärling) men jag tycker att den mystiska doldisfilmen "Lord of the rinks" borde få stilpoång!

    SvaraRadera
  9. Miracle on ice? /Emmelie Svensson

    SvaraRadera
  10. Disney on ice

    SvaraRadera
  11. Miracle (on ice).

    SvaraRadera
  12. Kommer tyvärr inte på någon bra gissning... Får inte ihop någon film/serie med en trollkarl med stav och is/arena/spel :(
    -Mickey Mouse on Ice (tror inte ni valt en kortfilm ifrån 1935)
    -Disney on Ice (passande, men inte någon film/serie)
    -Blades of Steel (borde isf. varit två st figurer)
    -The Mighty Ducks (hockeyfilm med Disney tema, borde varit en anka istället och inte en trollkarls Musse Pigg)

    Men min gissning får ändå bli The Mighty Ducks I brist på annat :(
    /Erik Hansson

    SvaraRadera
  13. Miracle (Disneys version av Miracle on ice)

    SvaraRadera
  14. Eftersom det är en återanvändning av gandalf och gandalf är ganska gammal så bör det rätta vara: Ice Age

    SvaraRadera
  15. Disney on ice

    SvaraRadera
  16. Carl Wessmark - Miracle
    Kristin Zetterström - Miracle on ice

    SvaraRadera
  17. Andreas svensson Uppsala12 december 2019 kl. 07:58

    Lite surt att jag kommenterade igår kväll på miracle on ice men kommentaren strulade. Så kommenterade igen. Den verkade inte heller ha gått igenom :(

    SvaraRadera
  18. Andreas Svensson - Miracle on ice

    SvaraRadera